******************************************************************************************************************************************Oto krótki FAQ dotyczący RPG Maker 2000 przygotowany przez LtJ'a** ******************************************************************** Q-oznacza pytanie A-oznacza odpowiedź Q: Dlaczego podczas uruchamiania Test pleya (Gry testowej) mój komputer się zawiesza? A: Niewiadomo dlaczego RPGMaker2000 nie chce działać kiedy do kompa podłączony jest joypad lub joystick albo masz złą wersję DirectX Q: Jak w ogóle to działa? A: Działa to coś (RPGM2K) na zasadzie bazy danych w której ustawia się różne bajery typu imię profesja statystyki bohaterów, czary. bronie, przedmioty itp. itd. Poza tym są takie trzy funkcje pracy nad swoim RPGiem. W pierwszym (to taki zielony kwadracik na górnym pasku) mamy do czynienia z terenam w ogólnym tego słowa znaczeniu czyli trawy góry ściany budynków podłogi i tak dalej w drugim (to niebieski kwadracik) mamy do czynienia z bardziej szczegółowym terenem (obrazy miotły wiadra posągi oraz jakieś elementy uzupełniające) w trzecim (żółty kwadracik) edytujemy wszystkie zdarzenia klikając na jakieś miejsce na mapie prawym przyciskiem myszy i wybieramy pierwszą opcję i tam w miejscy edycji ustawiany różne zdarzenia typu co bohater powie lub co będzie gdzieś napisane i ego typu bajery Q: Do czego służą switch'e A: Do przełączania między stronami zdarzeń (event to chyba zdarzenie) to znaczy że jeśli podejdziemy do jakiejś postaci a ona nas o coś poprosi to po wykonaniu tego zadania taki właśnie switch włączy stronę która sprawi że postać nie powtórzy tego co wcześniej mówiła tylko podziękuje nam za wykonane zadanie (wiem że trochę namieszałem ale nie wiem jak to łatwiej napisać przydał by się jakiś przykład ale teraz nie chse mi sie go pisać więc jeśli chcesz to napisz do mnie a ja ci taki przykład podeślę) aha i nadają się jeszcze do zatrzymywania auto startów (zdarzeń które się same zaczynają) Q: Do czego służy Variable (zmienna) A: Służy ona do losowego dawania przedmiotów i tego typu spraw (po prostu losuje z pośrud jakiejś ilości przez ciebie określonych przedmiotów jeden który będzie miał nasz bohater a jaśniej to chodzi o to że jest to przydatne na przykład przy tworzeniu skrzyń w których będzie losowo wybrany przedmiot Na razie nie wiem jak ich używać (to znaczy podczas pisania tego FAQ'a ale jeśli chcesz wiedzieć więcej to napisz bo podejrzewam że już będę wiedział. Q: Jakieś wskazówki A: Zamiast ciągłego wpisywania imienia swojego bohatera (lub bohaterów) wystarczy używać \n[x] gczie x oznacza numer bohatera. Jest jeszcze dużo innych fajnych bajerów z tym związanych np. $A to symbol miecza $B tarcza a $C gwiazda (jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat tych symboli to po prostu napisz:) To na razie tyle jeśli chcesz wiedzieć więcej to poprostu pisz nisaim@wp.pl a odpowiem na wszystkie pytania (jeśli sam będę wiedział oczywiście;) **************************************************************************************************************************************************************************LtJ***************************************************************************************************